Prvýkrát som si vyskúšala ako asi vyzerá práca realitného makléra ešte ako študentka na strednej škole, kedy som chodila tlmočiť na obhliadky bytov pre Francúzov prichádzajúcich pracovať do Peugeotu. Už vtedy sa mi to celkom zapáčilo, pretože to bola rôznorodá práca, kde som stretávala veľa zaujímavých ľudí a tak je tomu dodnes. :-)
Hmm, vyslovene vtipná skúsenosť mi teraz nenapadá, no keďže v Territory pracuje aj moja mama a sestra a máme rovnaké priezvisko, tak je niekedy vtipné sledovať prekvapené reakcie klientov, keď zistia, že sú tam vlastne tri Némethyové.
Počas rokov čo pracujem s realitami som si všimla, že na Slovensku ešte stále, bohužiaľ, chýba proklientský prístup - customer service. Každý klient je iný, má iné potreby, predstavy a nároky, a tomu treba prispôsobiť komunikáciu a jednanie. Mám klientov, ktorí očakávajú, že im odkomunikujem iba najdôležitejšie body a budem jednať ako ich predĺžená ruka a iní sa na druhej strane cítia istejšie, ak sú súčasťou celého procesu od A po Z. Preto sa snažím ako prvé porozumieť potrebám a očakávaniam každého klienta. Aj vďaka tomu sa mi darí pracovať v dnešnej dobe takmer výlučne len na základe dobrých referencií, čo je asi najväčšie zadosťučinenie každého makléra. :-)
Otázok, ktoré sa potrebujem spýtať pri predaji alebo kúpe nehnuteľnosti je skutočne veľa, ak sa bavíme o tej technickej stránke obchodu. No asi najdôležitejšou, prvou otázkou z mojej strany je: “Aké sú vaše očakávania?” Už pri tejto otázke, ak necháte klienta rozprávať a pozorne počúvate, tak sa dozviete 90% toho najdôležitejšieho.
To, že je v dnešnej dobe home staging dôležitý je už asi každému, kto si kde-tu prečíta niečo zo sveta realít, úplne jasné. Okrem samotného home stagingu je dôležité nehnuteľnosť najskôr dať do poriadku, upratať, príjemne presvetliť, vybrať ten najlepší uhol pre skvelú fotografiu a tak ďalej. Tieto prípravy väčšinou organizujeme v tímovej zostave, takže je to celkom zábava. Ak by niekoho zaujímalo ako môže vyzerať takáto príprava v praxi, stačí nás sledovať na instagrame @territoryreal, kde pravidelne pridávame príbehy aj z takýchto akcií.
Najdôležitejšími sú podľa mňa empatia, ľudskosť, profesionalita.... a rozumná hranica medzi nimi. :-)
Makať, makať, makať. Kto si myslí, že táto práca je o kávičkách a zrazu sa mu začnú sypať obchody samé od seba, dostane veľmi rýchly 'reality check.' Určite trvá nejaký čas, kým si maklér vytvorí svoju sieť kontaktov a dobré meno, preto treba naozaj tvrdo pracovať a určite aj študovať - bez odbornosti a znalostí to nepôjde. V našej brandži stojí v centre tohto všetkého vždy spokojný klient.