Svoje skúsenosti v obchodnom prostredí v zahraničí som sa po ôsmich rokoch v Anglicku rozhodol využiť v práci realitného makléra v rodnej Trnave. Táto práca mi je predovšetkým veľkou záľubou. Mojou silnou stránkou je komunikatívnosť, orientácia na klienta, empatia, rýchle vyhodnotenie požiadavky klienta, konštruktívne myslenie a poznanie trhu nehnuteľností. Neustále sa vzdelávam a sledujem trendy a inovácie vo svete realít.
K práci makléra som sa dostal cez kamarátku Andrejku (konateľku našej realitnej kancelárie). Po návrate zo zahraničia som sa rozhliadal po niečom novom, čo by nebola len práca, ale aj zábava. Práca s realitami ma vždy lákala. Najviac ma baví rozmanitosť a rôznorodosť ľudí, s ktorými sa počas nej stretávam. Ale musím sa priznať, že ma veľmi baví aj kvôli tomu, že vždy, keď idem nabrať novú nehnuteľnosť, prídem do prostredia, ktoré ma zaujme niečím novým. Niekto môže povedať, že tie byty sú všetky rovnaké, ale nie je to pravda. V dnešnej dobe majú ľudia veľmi zaujímavo a dizajnovo zariadené byty a častokrát sa dozvieme nejaký nový príbeh nehnuteľností alebo ľudský príbeh.
Pre mňa to nie je ani tak práca, ako skôr hobby. Najviac ma teší, že chodím do práce s radosťou a nie je to práca od 9 do 5. Môžem si zorganizovať svoj čas podľa seba, stretávam sa stále s novými ľuďmi.
Práca makléra je o komunikácii a, podľa mňa, tiež o ľudskosti. Musíme vedieť počúvať klienta, byť empatický a vedieť mu porozumieť, získať si jeho dôveru, ponúknuť mu kvalitnú prezentáciu jeho nehnuteľnosti a vedieť správne nafotiť nehnuteľnosť.
Môžem povedať, že home staging má určite významný vplyv pri predaji nehnuteľnosti. Niekto môže povedať, že to nie je pravda, ale z našej skúsenosti už vieme, že takto pripravené nehnuteľnosti sa vždy predajú drahšie a rýchlejšie. Veľakrát je to o doplnkoch a detailoch, ktoré dajú nehnuteľnosti teplo domova a dušu. Na fotografiách pôsobí nehnuteľnosť atraktívnejšie a luxusnejšie.
Ja by som svojich klientov nenazval náročných. Každý klient je individualita, a tak treba k nemu pristupovať individuálne, komunikovať s ním transparentne. Je pravda, že niektorí klienti si vyžadujú väčšiu pozornosť ako iní a radi s nami rozoberajú všetko do najväčších detailov, občas zavolajú aj o desiatej večer alebo o šiestej ráno. Vtedy treba mať veľa trpezlivosti a úsmev na tvári. :-)
To je taký zábavný príbeh a ako hovorím, "Šťastie praje pripraveným..." Predal som byt, ktorý som videl prvýkrát na obhliadke až s kupujúcim. Bola to nehnuteľnosť, ktorú som mal ísť práve nabrať do ponuky a volal mi záujemca ohľadom inej nehnuteľnosti. Tá bola čerstvo predaná, tak som povedal, že mám ísť dnes nabrať nový byt do ponuky. Klient ho chcel hneď vidieť, a tak sme spravili obhliadku. Byt sa mu páčil a predal som ho skôr, ako som ho nabral do ponuky. Toto bol môj najrýchlejší predaj.
Určite choďte do toho, je to veľmi zaujímavá a dynamická práca. Na druhej strane si vyžaduje veľa vytrvalosti, trpezlivosti. Treba vedieť s klientom správne komunikovať, počúvať ho a porozumieť mu. Vedieť sa na proces predaja/prenájmu pozerať komplexne a zároveň mať zmysel pre detail.